Dok EU teži održivosti, pet najvećih članica troši 42 milijarde evra na benzin i dizel
Dok se Evropa zalaže za postepeno ukidanje fosilnih goriva, pet najvećih članica Evropske unije godišnje ulaže milijarde evra u subvencionisanje službenih automobila na benzin i dizel.
Reč je o neverovatnih 42 milijarde evra godišnje!
Ovu studiju naručila je ekološka organizacija Transport & Environment (T&E), koja poziva na preusmeravanje subvencija u korist električnih vozila. Italija godišnje troši 16 milijardi evra na subvencije za službene automobile sa motorima na fosilna goriva, dok Nemačka izdvaja 13, 7 milijardi evra. Krajem prošle godine, istraživanje nemačkog magazina Auto Bild otkrilo je najpoželjnije službene automobile za 2023. godinu, prema glasanju nemačkih čitalaca.
Francuska i Poljska izdvajaju 6, 4 milijarde evra i 6, 1 milijardu evra godišnje, redom.
Kompanije često nude automobile kao povlastice za svoje zaposlene, uz značajne subvencije koje uključuju poreske olakšice i beneficije u vezi sa potrošnjom goriva.
Studija pokazuje da čak 15 milijardi evra odlazi na subvencionisanje SUV vozila u četiri zemlje. Vozači službenih automobila prosečno dobijaju godišnju poresku olakšicu od 6.800 evra, dok ta cifra može dostići i 21.600 evra za veće modele.
Službeni automobili čine oko 60% prodaje novih vozila u Evropi, prema podacima koje prenosi Reuters.
"Ovo je potpuno nelogično i neprihvatljivo – još uvek ulažemo milijarde evra iz džepova poreskih obveznika u tehnologiju koja je u direktnoj suprotnosti sa ciljevima zelene tranzicije Evropske komisije", izjavio je Stef Kornelis, direktor flota T&E-a.
Prodajem Auto