Prodajem Auto

Dacia Razvija Novi Električni Gradski Automobil za Evropu Po Ceni Ispod €18.000

Dacia planira lansiranje novog električnog gradskog automobila u Evropi sredinom 2026. godine, čija će početna cena biti ispod 18.000 evra.
Administrator
Administrator22 Feb 2025
Dacia Razvija Novi Električni Gradski Automobil za Evropu Po Ceni Ispod €18.000 Polovni automobili, polovan auto, prodajem auto na sajtu za polovne automobile prodajemauto.rs

Ovo vozilo će deliti osnovnu platformu sa Renault Twingo E-Tech iz 2026. godine, ali za razliku od Dacia Springa, koji se proizvodi u Kini, novi model će se proizvoditi u Evropi. Ovo će omogućiti izbegavanje carina koje EU nameće na uvozne automobile iz Kine.

Renault grupa, čiji je CEO Luca de Meo, potvrdio je da je razvoj novog potpuno električnog gradskog automobila već započet i da će biti spreman za samo 16 meseci, što je rekordno brzo. De Meo je izjavio da su "prešli na brzinu razvoja automobila karakterističnu za Kinu", zahvaljujući partnerstvu sa kineskom firmom za istraživanje i razvoj koja je radila na projektu Renault Twingo E-Tech. Dodao je izazovno: “Izazivam bilo kog konkurenta u svetu da to uradi.”

Luca de Meo je takođe naglasio da se pripremaju "da naprave korak dalje u pogledu pristupačnosti EV", obećavajući cenu ispod 18.000 evra. Za poređenje, najjeftiniji model električnog Dacia Spring trenutno počinje od 16.900 evra u Nemačkoj. Jedini EV koji se može pohvaliti sličnom pristupačnošću je Leapmotor T03, kineski model koji se proizvodi u Evropi od strane Stellantis.

Novi Dacia model biće povezan sa Renault Twingo E-Tech i još jednim pristupačnim EV koji trenutno razvija Nissan. Sva tri EV-a će koristiti skraćenu verziju AmpR Small arhitekture, ranije poznate kao CMF-BEV platforma, koja se koristi u Renault 5 E-Tech. Ova arhitektura namenjena električnim vozilima povezana je sa CMF-B platformom koja trenutno podržava celokupnu liniju Dacia automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Renault je postavio cilj cene ispod 20.000 evra za Twingo E-Tech koji će takođe biti lansiran 2026. godine. To znači da će ekvivalentni Dacia model biti najmanje 2.000 evra jeftiniji, verovatno zahvaljujući taktikama smanjenja troškova koje primenjuje rumunski proizvođač. Ipak, savremena osnova ovog gradskog automobila očekuje se da donese značajna poboljšanja u pogledu kvaliteta vožnje, bezbednosti, dometa i performansi u poređenju sa Dacia Springom, koji se bazira na elektrifikovanoj verziji CMF-A platforme, originalno razvijene za tržišta u razvoju.

Trenutno nije jasno da li će novi električni gradski automobil Dacia direktno zameniti Spring, koji je još uvek previše nov za povlačenje iz proizvodnje. Vredi napomenuti da će naredna generacija nešto većeg Dacia Sandero superminija takođe biti dostupna u potpuno električnoj formi kada stigne 2027. godine.

 

(Automobili)

!