Prodajem Auto

Ovako Nissan želi da spasi sebe

Očekuju se masovna otpuštanja i zatvaranja fabrika.
Administrator
Administrator14 Feb 2025
Ovako Nissan želi da spasi sebe Polovni automobili, polovan auto, prodajem auto na sajtu za polovne automobile prodajemauto.rs

Zvanično otkazivanje pregovora o spajanju sa Hondom zasenilo je druge drastične odluke koje je Nissan objavio pre nekoliko sati kako bi se izvukao iz problema. Sada kada kompanija vozi solo, mora da se pokrene bez oslanjanja na partnera da spasi situaciju. Honda je želela da pretvori Nissan u svoju filijalu, ali to se nije dogodilo. Umesto toga, Nissan sada pojašnjava kako želi da se izvuče iz krize.

Prvi prioritet je otpuštanje 6.500 radnika u fabrikama automobila i motora. U prvom koraku, broj zaposlenih će se smanjiti za 5.300 do fiskalne godine 2025 (od 1. aprila 2025. do 31. marta 2026.), dok će još 1.200 radnika biti otpavljeno do fiskalne godine 2026 (od 1. aprila 2026. do 31. marta 2027.). Dodatna otpuštanja su planirana, prema najavi iz novembra 2024. godine, kada je Nissan rekao da će se radna snaga smanjiti za 9.000 zaposlenih. Preostalih 2.500 otpuštanja doći će od smanjenja indirektne radne snage putem programa dobrovoljnog razdvajanja i ukidanja radnih mesta.

Nissan ponavlja da će globalni kapacitet proizvodnje opasti za 20%, sa pet miliona na četiri miliona vozila godišnje do fiskalne godine 2026. Tri fabrike će biti zatvorene, počevši sa onom u Tajlandu tokom prvog kvartala fiskalne godine 2025. Identitet druge dve fabrike nije otkriven, ali jedna će biti zatvorena u trećem kvartalu fiskalne godine 2025, a druga tokom fiskalne godine 2026. Pored toga, Nissan smanjuje šifrove u dve fabrike u Sjedinjenim Američkim Državama: u Smirni u Tenesiju i u Kantonu u Misisipiju.

Osim zatvaranja fabrika, smanjenja šifrova i otpuštanja hiljada radnika, Nissan je razmišljao o drugim načinima smanjenja troškova. Planira da smanji vreme razvoja novog automobila za 15 meseci, sa trenutnih 52 meseca na samo 37 meseci. Osim toga, model koji dolazi nakon njega biće razvijen za samo 30 meseci, što je smanjenje od čak 20 meseci u odnosu na sadašnji način rada. Ovi intervali odnose se na vreme od početka razvoja do početka proizvodnje.

Dodatno, Nissan želi da implementira strategiju „simplifikacije dizajna“, počevši sa šest glavnih globalnih proizvoda. Čitajući između redova, čini se da kompanija želi da ujedini svoj dizajn širom globalnih modela. Pored toga, složenost delova se procenjuje da će opasti za čak 70%, što zvuči prilično ambiciozno.

Osim smanjenja troškova gde god je to moguće, Nissan takođe najavljuje nove proizvode. Hibridni model Rouge sa punjenjem iz mreže stiže u fiskalnoj godini 2025, a sledeće godine očekuje se e-Power izvedba. E-Power model će verovatno imati motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji služi kao generator za punjenje baterije koja pokreće električne motore. Kao što je viđeno u Qashqai E-Power, motor sa unutrašnjim sagorevanjem nije mehanički povezan sa točkovima. Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV takođe ima sličan sistem, ali s rotacionim motorom.

Nissan namerava da uvede sledeću generaciju Leaf, kompaktnog električnog vozila, i novi kei auto tokom fiskalne godine 2025. U fiskalnoj godini 2026, velika minivan će uslediti u Japanu sa trećom generacijom E-Power sistema, koja je takođe namenjena za Qashqai u Evropi i Rogue u SAD-u. Osnovna efikasnost goriva se hvali da će se povećati za 20% u poređenju s prvim sistemom, dok će se troškovi proizvodnje smanjiti za 20%.

Iako je ugovor o spajanju sa Hondom propao, dva japanska proizvođača automobila i dalje nameravaju da sarađuju na softveru i električnim vozilima. U međuvremenu, Nissan potražuje drugačije povezivanje kako bi "potraga za strateškim partnerstvima imala potencijal da značajno poveća korporativnu vrednost." Nepoznato je da li to znači još jednog proizvođača automobila ili neku drugu vrstu kompanije.

Nissan se možda sada nalazi na gubitku, ali moglo bi se reći da je jedan od onih proizvođača automobila koji su preveliki da bi propali. Biće suza, ali smo uvereni da će se ova problematična kompanija ponovo vratiti, bilo sama ili držeći se ruku sa partnerom koji nije Honda.

Nissan produktna mapa Izvor: Motor1.com

!