Prodajem Auto

Noris preživeo dramatičan finiš i trijumfovao u nezaboravnoj trci za VN Australije!

Lando Noris je na spektakularan način otvorio sezonu 2025.
Administrator
Administrator16 Mar 2025
Noris preživeo dramatičan finiš i trijumfovao u nezaboravnoj trci za VN Australije! Polovni automobili, polovan auto, prodajem auto na sajtu za polovne automobile prodajemauto.rs

Lando Noris je na spektakularan način otvorio sezonu 2025. – pobedom pod pritiskom na kišom natopljenoj Velikoj nagradi Australije, ostavivši iza sebe aktuelnog šampiona Maksa Ferštapena u trci punoj preokreta.

Pol-pozicionirani Noris je tokom haotične trke vodio žestoku borbu sa timskim kolegom Oskarom Pjastrijem i čak nakratko izleteo u šljunak u krivini 12. Ipak, na trećem restartu, pet krugova pre kraja, uspeo je da zadrži vodeću poziciju ispred Ferštapena, postavljajući scenu za napeti finiš.

Holanđanin se poslednja tri kruga primakao na manje od sekunde, ali Noris je izdržao sve napade i prošao kroz cilj sa samo 0, 895 sekundi prednosti.

„Bilo je neverovatno,“ rekao je Noris. „Teška trka, pogotovo sa Maksom iza mene.

„Poslednja dva kruga bila su malo stresna, neću da lažem, ali ovo je savršen način da započnemo sezonu.

„Veliko hvala Meklarenu – dali su mi fantastičan bolid.“

Trka se završila pod jarkim jesenjim suncem, ali uslovi su pre toga bili pakleni – obilne padavine su poplavile Albert Park, zbog čega su otkazane dve prateće trke. Iako je kiša stala pre starta, staza je ostala izuzetno klizava, što su vozači brzo osetili na svojoj koži.

Prvi pehista bio je Izak Hadžar, koji je na formacijskom krugu izleteo u barijere i polomio zadnje krilo, ostavši bez šanse za svoj prvi GP start.

Trka je počela sa 15 minuta zakašnjenja, ali već nakon nekoliko zavoja usledio je prvi od tri perioda sigurnosnog vozila – Džek Duan je izgubio kontrolu nad svojim Alpinom na obojenim linijama u petom zavoju i razbio se u zid.

Ni to nije bio kraj haosa: Karlos Sainc, pobednik prošlogodišnje VN Australije, izgubio je kontrolu izlaskom iz poslednje krivine i završio u barijerama, žaleći se na „ogroman nalet obrtnog momenta“.

Posle šest krugova pod žutom zastavom, Noris je poveo restartrirani karavan, dok je Ferštapen, koji je već u prvom krugu pretekao Pjastrija, držao drugo mesto. Međutim, Meklaren je bio u elementu, a Red Bul je imao probleme sa gumama – Ferštapenova prednja leva guma počela je da popušta pod pritiskom, što je Pjastri iskoristio. Napao je kroz brzu šikanu u devetoj i desetoj krivini, a Ferštapen je prekasno zakočio u 11. krivini i prešao preko klizavih ivičnjaka, prepustivši mu drugo mesto.

„Gume su mi gotove!“ žalio se Ferštapen na radio, ali Red Bul nije želeo da ga rano povuče u boks jer su oblaci pretili još jednom kišom.

Pjastri je ubrzo smanjio Norisovu prednost sa 2, 8 sekundi na domet DRS-a, izgledajući izuzetno samouvereno na kočenju i kroz brze delove staze. Ali, u krugu 30, iz boksa je stiglo naređenje: „Ostani iza.“

„Mislim, brži sam… ali, okej,“ odgovorio je pomalo frustrirano mladi Australijanac. Ipak, ubrzo je sam napravio grešku u šestoj krivini i izgubio dve i po sekunde.

Ali Meklaren je tada promenio odluku – Pjastri je dobio dozvolu da se bori, ali pre nego što je uspeo da uzvrati, trka je ponovo neutralizovana!

Fernando Alonso izgubio je kontrolu u šestoj krivini, preleteo preko ivičnjaka i zabio se u zid, čime je izazvao drugo sigurnosno vozilo. Većina vozača je iskoristila priliku da pređe na suve gume, a Noris je na restartu ponovo odlično startovao, dok je Pjastri pokušavao da ga pritisne.

Ali, drama tek počinje! Mračni oblaci nagoveštavali su novi pljusak i svi su u boksovima očekivali da kiša stigne svakog trenutka. I stigla je – iznenada i u najgorem mogućem trenutku!

U poslednjem sektoru, baš kada su Meklareni kočili za 12. krivinu, staza se pretvorila u klizalište. Obojica su proklizali u šljunak, ali je Noris nekako uspeo da se izvuče i odmah skrene u boks po intermedijum gume. Pjastri nije bio te sreće – njegov bolid se okrenuo i završio na travi, jedva izbegavši da se potpuno zaglavi. Kada se vratio na stazu, bio je poslednji.

Iznenada, Ferštapen je preuzeo vođstvo, kockajući se sa suvim gumama, ali kako je kiša pojačala, morao je da kapitulira i ode po intermedijume, vraćajući prednost Norisu.

U međuvremenu, Liam Loson je ponovio Hadžarov incident u prvoj krivini, a Gabrijel Bortoletu je završio u zidu pred kraj kruga, što je izazvalo treće sigurnosno vozilo i pripremilo scenu za epski završetak.

Kada je trka ponovo krenula, sunce se konačno probilo kroz oblake. Ostalo je samo pet krugova. Noris je sjajno startovao, odmah napravivši sekundu prednosti nad Ferštapenom, iza koga su bili Džordž Rasel, Aleks Albon i Andrea Kimi Antoneli.

Ali borba nije gotova! Ferštapen je sve bacao na sto i u jednom trenutku uspeo da se približi na manje od sekunde. Međutim, suva linija na stazi bila je uska, a Noris je vozio besprekorno. Ferštapen nije imao prostora za napad – Noris nije napravio više nijednu grešku i prošao kroz cilj kao pobednik!

Džordž Rasel kompletirao je podijum za Mercedes, dok je Antoneli završio četvrti, ali je kasnije kažnjen zbog nesigurnog izlaska iz boksa, pa je Albon zauzeo senzacionalno četvrto mesto za Vilijams.

Lans Strol je završio šesti u poslednjem preživelom Aston Martinu, ispred Nika Hulkenberga i Šarla Leklera.

Pjastri je uspeo da se oporavi do devetog mesta fantastičnim manevrom oko spoljne strane Luisa Hamiltona u superbrzoj devetoj krivini, dok je Britanac završio deseti.

Završnu listu kompletirali su Pjer Gasli, Juki Cunoda, Esteban Okon i Oliver Birman.

Kakva trka! Kakav početak sezone! Ako je ovo samo početak, šta nas tek čeka dalje?

 

(Automobili)

!