Prodaja Tesle na mnogim tržištima u januaru naglo pala

Prema podacima Saveznog zavoda za motorna vozila (KBA), prodaja Tesle u Nemačkoj pala je za 60% u odnosu na isti mesec prethodne godine. Ovo je posebno značajno jer su električni automobili u Nemačkoj ponovo postali atraktivniji od početka 2024, pa je ukupan tržišni rast električnih vozila dostigao 54% u odnosu na januar prošle godine.
Sličan pad zabeležen je i u Velikoj Britaniji, gde je Tesla prodala 12% manje vozila, uprkos tome što je broj novih registracija električnih vozila u toj zemlji porastao za 35%, dostigavši novi rekord.
Tesla je izgubila popularnost i na drugim tržištima:
- Norveška – pad prodaje od 38%,
- Holandija – pad od 42%,
- Švedska – pad od 44%,
- Francuska – pad od čak 63%.
Jedan od mogućih razloga za ovaj pad jeste pojačana konkurencija, s obzirom na to da su mnogi proizvođači automobila predstavili nova atraktivna električna vozila, dok je Tesla u međuvremenu radila redizajn Modela Y.
Pored tržišne konkurencije, na pad prodaje Tesle uticale su i kontroverze povezane sa Ilonom Maskom. Prema anketama u više zemalja, Mask je odvratio potencijalne kupce podrškom desničarskim partijama u Nemačkoj i Velikoj Britaniji, spornim izjavama koje iskrivljuju istorijske činjenice, kao i kontroverznim gestom na događaju povodom inauguracije Donalda Trampa (nešto nalik nacističkom salutiranju).
Čak i u Kaliforniji, najvećem pojedinačnom tržištu Tesle u SAD, prodaja je pala za 12%, a kompanija beleži peti uzastopni kvartalni pad. Udruženje prodavaca novih vozila Kalifornije komentarisalo je da Tesla gubi dominaciju na tržištu električnih automobila u toj saveznoj državi.
Na australijskom tržištu prodaja Tesle pala je za 33% početkom godine, dostigavši najniži nivo od leta 2023. godine.
S obzirom na to da još nisu objavljeni podaci iz mnogih drugih zemalja, moguće je da će lista negativnih rezultata za Teslu postati još duža.