Prodajem Auto

Šef Forda bez dlake na jeziku: Kinezi su 10 godina ispred nas, potrebni su nam da bismo napredovali

Način na koji se možemo natjecati s njima je da dobijemo pristup njihovom znanju, baš kao što su oni trebali naše znanje pre 20 godina
Administrator
Administrator10 Feb 2025
Šef Forda bez dlake na jeziku: Kinezi su 10 godina ispred nas, potrebni su nam da bismo napredovali Polovni automobili, polovan auto, prodajem auto na sajtu za polovne automobile prodajemauto.rs

Ford očajnički želi sprečiti pretnju koju predstavlja kineska automobilska industrija, ali potrebna mu je tehnička stručnost Kine kako bi se to dogodilo, prema rečima njihovog šefa.

 

Izvršni direktor Forda Jim Farley izjavio je za New York Times da je Kina 10 godina ispred kada je reč o proizvodnji baterija za električna vozila, i da je jedina šansa Forda da se izjednači s autoindustrijom te zemlje, a zatim i napreduje, iskoristiti njihovu tehnologiju.

 

„Način na koji se možemo natjecati s njima je da dobijemo pristup njihovom znanju, baš onako kako su oni trebali naše znanje pre 20 godina, a zatim upotrijebimo naš inovativni ekosistem, američku genijalnost i našu bliskost s korisnikom da ih pobedimo na globalnoj razini,” rekao je Farley za New York Times. „Bit će to jedna od najvažnijih utrka za spas našeg industrijskog gospodarstva.”

 

Farley ne govori o nekom dalekom budućem planu, već o nečemu što se već događa. Ogromni Fordov BlueOval Battery Park trenutno je u fazi izgradnje, a kada bude spreman za rad 2026. godine, proizvodit će tisuće litij-ionskih fosfatnih (LFP) baterija koje se oslanjaju na tehnologiju kineskog CATL-a.

New York Times objašnjava da je CATL-ova pametna hemija baterija izvorno razvijena u SAD-u, a zatim su je za "sitan novac" kupili Kinezi. Naime, LFP hemiju su otkrili naučnici sa Univerziteta u Teksasu, a zatim je komercijalizovao A123 Systems LLC, startup koji je dobio mnogo novca od Obamine administracije. Međutim, tržište električnih vozila sporo se razvijalo, a A123 je propao, a njegove ostatke, uključujući i bateriju, na kraju su otkupili tada najveća kineska firma za autodijelove.

 

Niko pre deset godina nije mogao znati da će električna vozila postati tako veliki deo automobilske industrije. Međutim, Kinezi su zaključili da hoće. Tesla je to takođe učinila pre bilo koje druge zapadne marke.

 

Ford trenutno radi na malom električnom vozilu jeftinijem od 30.000 dolara kako bi se borio s pristupačnim električnim automobilima iz Kine koji još nisu stigli u SAD, ali se već prodaju u drugim delovima sveta.

 

!