Prodajem Auto

Volkswagen i Audi ostaju pri motorima sa unutrašnjim sagorevanjem: Izveštaj

Nemački duo navodno planira da produži životni ciklus trenutnih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi.
Administrator
Administrator17 Feb 2025
Volkswagen i Audi ostaju pri motorima sa unutrašnjim sagorevanjem: Izveštaj Polovni automobili, polovan auto, prodajem auto na sajtu za polovne automobile prodajemauto.rs

Prema najnovijim informacijama, Volkswagen je zabeležio pad prodaje električnih automobila od 2, 7% u 2024. godini, dok je Audi doživeo još veći pad, sa isporukama električnih vozila koje su opale za 7, 8%. Potražnja za modelima sa nultim emisijama iz VW Grupe opala je za 3, 4%, što pokazuje da će prelaz na potpuno električni asortiman biti izazovan. Novi izveštaj sugeriše da ove dve marke planiraju da investiraju više novca u unapređenja trenutnih modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, čime bi se produžio životni ciklus ovih automobila.

Prema izvorima koje je citirao nemački poslovni list Handelsblatt, VW i Audi nameravaju da odlože svoje ciljeve vezane za električna vozila u Evropi. VW je planirao da pređe na isključivo električna vozila do 2033. godine, ali je to očigledno promenjeno. U slučaju Audija, ambiciozni plan bio je da se globalno napuste motori sa unutrašnjim sagorevanjem do iste godine.

Volkswagen Golf GTI Clubsport 2024Volkswagen Golf GTI Clubsport 2024

Audi je već priznao da će ostati \"fleksibilan\", prema rečima izvršnog direktora Gernota Döllnera. U VW-u, šef tehničkog razvoja Kai Grünitz ne isključuje mogućnost da se Golf Mk8 može prodavati do polovine naredne decenije. Iako električni Golf Mk9 dolazi do kraja decenije, VW planira da ne isključi prodaju dve generacije istovremeno nekoliko godina.

Odluka o daljim investicijama u modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem očekuje se na početku marta, izjavili su Handelsblatt. Ako VW i Audi odluče da ostanu uz automobile na gas, logično je da će to uticati na sestrinske modele drugih marki iz VW Grupe, posebno Škode i SEAT-a/Cupra. Međutim, ukoliko Evropska unija ostane u svojoj ambicioznoj nameri da naloži proizvođačima automobila da prodaju isključivo električna vozila od 2035. godine, automobilski konglomerat neće imati izbora nego da se prilagodi.

Bugatti TourbillonBugatti Tourbillon

Porsche, još jedna marka iz VW Grupe, već je prilagodio svoju strategiju usled slabije potražnje za električnim vozilima. U 2024. godini, isporuke modela Taycan opale su za 49%, ali je druga generacija Macana ostvarila više od 18, 000 prodaja. Ipak, kompanija iz Zuffenhausena planira ponovni povratak motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, ugradnjom istih u buduće modele prvobitno razvijene kao električna vozila.

VW Tiguan, Tayron i PassatVW Tiguan, Tayron i Passat

Na višoj poziciji u hijerarhiji VW Grupe, Bentley je odložio lansiranje svog prvog električnog vozila za godinu dana, pomerajući ga sa 2025. na 2026. godinu. Fleksibilnost planova takođe se ogleda u Lamborghiniju, gde je lansiranje četvoročlanog Lanzadora pomerено s 2028. na 2029. godinu, dok će nova generacija Urusa biti isključivo električna. Ipak, modeli sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, poput V12 Revuelto i V8 Temerario, nastaviće da se proizvode do ranih 2030-ih.

Što se tiče Bugatti Rimac-a, zajednički projekat Rimac Grupe (sa 55% udela) i Porsche-a (sa 45% udela), njihovo prvo električno vozilo neće biti lansirano tokom ove decenije. Iako je VW Grupa planirala da zameni W-16 Chiron hipercar električnim modelom, ti planovi su se promenili kada su Rimac i Porsche postali odlučujući faktori.

Važno je napomenuti da EU neće izričito zabraniti motore sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine. Pravilo nalaže nulte štetne emisije, što otvara mogućnost za motore sa unutrašnjim sagorevanjem koji koriste sintetička goriva ili vodonik. Ipak, malo je verovatno da će ova kombinacija u potpunosti zameniti benzin do sredine naredne decenije.

Ako potražnja za električnim vozilima ne raste u Evropi narednih godina, proizvođači automobila će vršiti pritisak na EU da odlože zabranu. U 2024. godini, tržišni udeo električnih vozila pao je za 1% na 13, 6% u EU, prema zvaničnim podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA).

Ne samo da će situacija u Evropi imati uticaja na lokalnu industriju, već će njeni efekti biti globalni s obzirom na to da neki od najvećih igrača u sektoru automobila dolaze upravo sa ovog kontinenta.

Izvor: Motor1.com

!