2025 Audi Q5: To je to
Audi Q5 iz 2025. godine donosi dva nova motora, modernizovanu unutrašnjost i osvežen dizajn.
Q5 je jedan od najprodavanijih modela Audi-ja, posebno važan na mnogim tržištima. Prva generacija prodata je u preko 1, 6 miliona primeraka, dok je druga generacija našla put do više od milion kupaca. Ovaj model mora zadržati taj uspeh, uz cilj da bude "isti, ali bolji... i bolji od konkurencije."
Na evropskom tržištu, dostupne su dve verzije Q5 modela. Osnovni Q5 ima 2.0-litarski turbo četvorocilindraš sa 268 konjskih snaga, dok SQ5 dolazi sa 3.0-litarskim V6 motorom sa 362 konjske snage i 550 Nm obrtnog momenta. Očekuje se da oba modela pružaju dinamičnu vožnju. Prema WLTP testiranju, SQ5 troši između 8.0 i 9.0 litara na 100 kilometara, ali ti podaci mogu varirati zavisno od tržišta. Oba motora su uparena sa sedmostepenim S Tronic menjačem sa dvostrukim kvačilom i Quattro pogonom na sve točkove.
Obe verzije Q5-a koriste različite vrste vešanja. Standardni model nudi udobnost sa čeličnim oprugama, dok sportsko vešanje (standardno na SQ5) nudi dinamičniju vožnju zahvaljujući Frequency Selective Damping tehnologiji, koja prilagođava sile amortizacije u zavisnosti od uslova na putu. Takođe je dostupno i vazdušno vešanje sa adaptivnim amortizerima kao opcija. Audi tvrdi da je sada veća razlika između komfornog i sportskog moda. Progresivni volan dolazi kao standard.
Novi dizajn Audi Q5 modela je osvežen, sa glatkijim linijama u odnosu na prethodni model, koji nije bio naročito agresivan. I dalje postoje linije koje privlače pažnju na ključne delove automobila, ali celokupan izgled je sada elegantniji i sofisticiraniji.
Nekoliko detalja privlači pažnju: nabori na dnu vrata vizuelno smanjuju masu automobila, dok meke linije na bokovima povezuju prednje i zadnje blatobrane. Zadnji deo automobila izgleda široko i snažno, uz osvetljenje duž cele širine koje doprinosi tom utisku. Izduvne cevi su sada prave, bez lažnih nastavaka. Q5 će biti dostupan u jedanaest boja, uključujući Ultra plavu, sa točkovima u rasponu od 18 do 21 inča, zavisno od odabranih specifikacija.
Prednji deo automobila je redizajniran sa novom rešetkom, a farovi su podignuti za 4 cm u odnosu na prethodni model. LED dnevna svetla i OLED zadnja svetla druge generacije dodaju modernost ovom modelu.
Audi je zadržao opciju osam dinamičkih svetlosnih šara koje se mogu prilagoditi preko MMI sistema dok je automobil u mirovanju. Iako su ove funkcije dostupne u Evropi tokom vožnje, one su prilagođene lokalnim regulativama. Na primer, u EU su zadnja OLED svetla ograničena u upotrebi za komunikaciju sa drugim vozačima, dok u nekim tržištima, poput SAD-a, Audi nudi posebnu svetlosnu funkciju koja nije dozvoljena u Evropi.
Unutrašnjost novog Q5 je modernizovana, sa naglašenijim linijama koje su u skladu sa aktuelnim dizajnerskim pravcem Audi-ja. Istovremeno, prisutan je omaž dizajnu iz ranijih godina. Sve deluje čvrsto i dugotrajno, što je karakteristično za Audi.
Unutrašnjost uključuje USB-C portove napred i pozadi, induktivnu ploču za punjenje telefona, i tastere za kontrolu retrovizora, sedišta, brava i svetala na ručici vrata. Ovi detalji mogu biti smatrani ili genijalnim ili neobičnim, zavisno od korisnika.
Novi Q5 je baziran na Premium Platform Combustion, istoj platformi kao i novi Audi A5, što omogućava veliku fleksibilnost u dizajnu. Deljenje platforme donosi i slične tehnološke opcije, uključujući Digital Stage infotainment sistem, koji obuhvata 11, 9-inčni virtualni kokpit i 14, 5-inčni MMI ekran osetljiv na dodir. Opcionalno je dostupan i dodatni ekran od 10, 9 inča za putnike.
Q5 takođe ima prilagodljiv head-up displej i Dinamičko svetlo koje reaguje na događaje u vožnji. Kao SUV, novi Q5 nudi praktičnost sa dovoljno prostora za prosečne osobe napred i pozadi, kao i prtljažnikom kapaciteta 1.480 litara sa oborenim sedištima, što je dovoljno za većinu potreba.
Cene u Evropi počinju od 52.300 evra, dok SQ5 startuje od 82.900 evra. Detaljne specifikacije za različita tržišta će biti dostupne bliže lansiranju modela 2025. godine.