Theon R Restomod košta milion dolara
Stari automobili su u većini slučajeva lakši u odnosu na svoje moderne ekvivalente, koji su duži, širi, bezbedniji i bolje opremljeni. Tako je i donorski model 911 generacije 964, koji Theon koristi kao osnovu za svoju kreaciju, lakši od modernog modela GT3 RS. Međutim, Theon je dodatno "olakšao" ovaj 964, pa je sada lakši čak i od originalne Miate iz 1989. godine. Theon R teži manje od 1.000 kilograma zahvaljujući primeni karbonskih vlakana koja se koriste u Formuli 1. Ovaj materijal je korišćen u izradi panela karoserije i unutrašnjosti. Moderni GT3 RS teži 1.482 kg, dok originalna Miata teži 1.002 kg. Naravno, moderni RS ima više snage, ali razlika nije velika. Njegov 4, 0-litarski 6-cilindrični motor s vodenim hlađenjem razvija 525 KS, dok Theonov vazduhom hlađeni motor iste zapremine isporučuje 507 KS. Brojke pokazuju da Theon lako pobedjuje u odnosu snage i težine.
Niko ne očekuje da Theon R može pobediti RS na stazi, ali iz kompanije Theon ističu da zahvaljujući načinu varenja i karbonskoj kadi spojenoj sa šasijom ima torzionu krutost sličnu onoj koju Porsche postiže na svojim modernim automobilima.
Za dizajn eksterijera, Theon je inspiraciju crpeo iz "klasičnih mašina" Porschea. Automobil ima felne u Minilite stilu, poput onih na originalnom modelu 911 ST iz 1972. godine, ali sa spoljnim delovima od karbona. Pozadi se nalazi veliko zadnje krilo u obliku kitovog repa, koje podseća na model Carreru RSR iz 1974. godine. Karbon-keramičke kočnice, Wavetrac diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i MCS amortizeri su deo standardne opreme.
Automobil ubrzava od 0 do 100 km/h za nešto više od tri sekunde, dok do 160 km/h ubrzava za 6, 5 sekundi, što je gotovo identično vremenu koje ostvaruje GT3 RS (2025).
Za proizvodnju jednog automobila Theonu je potrebno 18 meseci, a cena iznosi milion dolara.
Izvor: Klix.ba