Istraživanje pokazalo: Ovim su markama automobila kupci najverniji, jeste li među njima?

Odabir sledećeg automobila može biti teška odluka. Međutim, mnogim vozačima je ona unapred olakšana jer razmatraju samo jednu marku kojoj su veoma verni. Ova vernost se, međutim, razlikuje od marke do marke, a godišnja anketa u kojoj je učestvovalo 23.000 vlasnika vozila daje nam uvid u to kako stoje stvari.
Anketa provedena u Velikoj Britaniji pokazuje da su vozači tamo vrlo lojalni markama automobila koje poseduju, ali neki proizvođači imaju više vernih kupaca od drugih.
Toyota kao najvernija marka
Predvodnica u ovoj kategoriji je Toyota, sa čak 75, 8% vlasnika koji ne planiraju da menjaju ovu marku prilikom sledeće kupovine. Oko 85% vlasnika Toyote izjavilo je da su u prošlosti imali pozitivna iskustva sa ovom markom, što je glavni razlog zašto ne traže alternativu. Takođe, 55% ispitanika drži se Toyote isključivo zbog njene jake reputacije.
Tesla i njeni obožavaoci
Na drugom mestu nalazi se Tesla, koja ima značajan broj "fanatičnih obožavalaca". Čak 69, 5% kupaca planira da ponovo izabere Teslu. Oko 80% potrošača je izjavilo da su imali pozitivno iskustvo s markom, a 72% bi ostalo verno kompaniji zbog njenih tehnoloških inovacija, posebno u oblasti baterija.
Japanske marke zadržavaju kupce
Japanske marke, poznate po pouzdanosti, uspešno zadržavaju svoje kupce, s obzirom da su tri od pet najboljih proizvođača u ovoj anketi iz te zemlje. Vlasnici Lexusa su treći najodaniji, sa 68, 7% njih koji bi ponovo kupili Lexus zahvaljujući pozitivnom iskustvu i reputaciji. Vozači Subarua su na četvrtom mestu, s 68, 6% lojalnih kupaca, dok Kia zauzima peto mesto sa 66, 5% vlasnika koji planiraju ponovo kupiti ovaj model.
Mitsubishi i Cupra na dnu lestvice
Uprkos uspehu japanskih marki, na samom dnu lestvice je iznenađujuće Mitsubishi. Manje od 6% postojećih vlasnika izjavilo je da bi ponovo kupili automobil ove marke, delom zbog toga što je Mitsubishi 2020. godine prestao s prodajom novih vozila u Velikoj Britaniji. Stoga, najnižu stopu zadržavanja kupaca ima marka
Cupra, sa samo 18% vlasnika koji bi ponovo odabrali ovu marku, što se može objasniti time što Cupra ima još uvek relativno mali portfolio modela.
Statistika lojalnosti kupaca
Vernost kupaca markama prema anketi:
1. Toyota: 75, 8%
2. Tesla: 69, 5%
3. Lexus: 68, 7%
4. Subaru: 68, 6%
5. Kia: 66, 5%
6. Porsche: 59, 6%
7. Vauxhall (Opel): 59, 0%
8. Alfa Romeo: 56, 9%
9. Peugeot: 56, 8%
10. Volkswagen: 54, 1%
11. BMW: 54, 1%
12. Hyundai: 53, 4%
13. Audi: 52, 1%
14. Citroen: 51, 6%
15. Volvo: 51, 6%
16. Mini: 49, 6%
17. Ford: 49, 1%
18. Škoda: 47, 7%
19. Land Rover: 46, 9%
20. Mercedes-Benz: 46, 4%
21. Dacia: 45, 7%
22. Suzuki: 43, 8%
23. Honda: 43, 5%
24. Mazda: 42, 5%
25. Renault: 42, 1%
26. Nissan: 42, 0%
27. MG: 41, 8%
28. Jaguar: 37, 4%
29. Seat: 31, 3%
30. Fiat: 28, 4%
31. Cupra: 17, 5%
32. Mitsubishi: 5, 6%
t