Otkazivanje automobilske manifestacije u Ženevi 2025: Kraj jedne ere
Organizacioni odbor sajma je kao razloge za ukidanje naveo "neizvesnosti povezane sa automobilskom industrijom i smanjenu atraktivnost velikih evropskih sajmova". Ovaj događaj, koji datira iz 1905. godine, na svom vrhuncu je privlačio preko 120 izlagača. Nakon četvorogodišnje pauze izazvane pandemijom COVID-19, sajam je ove godine ponovo održan, ali sa znatno manjim brojem posetilaca.
Veliki proizvođači automobila iz Evrope, SAD-a i Azije su preskočili ovogodišnji događaj, uključujući Volkswagen grupu, Stellantis, BMW, Mercedes-Benz, Toyota, Hyundai i Ford. Renault grupa, sa svojim osnovnim brendom i budžetskom markom Dacia, bila je jedini veliki evropski proizvođač koji je prisustvovao. Ovo je omogućilo kineskim proizvođačima automobila, kao što su BYD i SAIC-ov MG Motors, da zauzmu značajan deo pažnje.
Na prošlim sajmovima, ovaj događaj je privlačio više od 500.000 posetilaca i bio je smatran neutralnim terenom za evropske proizvođače automobila, u poređenju sa drugim velikim sajmovima u Francuskoj i Nemačkoj. Ove godine, sajam je privukao samo 168.000 posetilaca, što je znatno ispod očekivanih 200.000.
Organizacioni odbor je najavio da će nastaviti sa planiranjem sajma automobila u Kataru u novembru 2025. godine, u pokušaju da privuče novu publiku van Evrope. Prvi put je ovaj događaj održan 2023. godine pod nazivom: Geneva International Motor Show Qatar.
"Zadovoljstvo je videti da sajmovi automobila i dalje privlače brendove u različitim delovima sveta, i da je Geneva International Motor Show ojačao svoju privlačnost na Bliskom istoku," rekao je generalni direktor ženevskog sajma Sandro Mesquita u saopštenju u petak.
Međutim, švajcarski sajam definitivno neće biti obnovljen, rekao je organizacioni odbor.
"Nedostatak interesovanja proizvođača za Ženevski sajam u teškom kontekstu industrije, konkurencija sajmova u Parizu i Minhenu koji su favorizovani od strane domaće industrije, kao i nivoi ulaganja potrebni za održavanje takvog sajma, označavaju konačan udarac za buduće izdanje," rekao je Aleksandar de Senarclens, predsednik fondacije koja je organizovala sajam, u saopštenju.
Fondacija će takođe biti raspuštena, navodi se u saopštenju.
Sledeći evropski sajam održaće se u Parizu od 14. do 20. oktobra. Među brendovima koji se očekuju da prisustvuju su Renault, Stellantis-ovi Peugeot, Citroen i Alfa Romeo, BMW i kineski Xpeng.