Prodajem Auto

Svetlo na kraju tunela za elektrifikaciju? Nemci ponovo počeli kupovati električne automobile

Čak 34.498 novih registracija predstavlja snažan tržišni udio od 16,6 posto, nakon što se prošle godine on kretao oko 13 posto
Administrator
Administrator11 Feb 2025
Svetlo na kraju tunela za elektrifikaciju? Nemci ponovo počeli kupovati električne automobile Polovni automobili, polovan auto, prodajem auto na sajtu za polovne automobile prodajemauto.rs

Stigli su prvi ovogodišnji rezultati o prodaji novih automobila u Njemačkoj, a čini se da je nova godina donela i novo raspoloženje prema električnim vozilima. Nakon teške 2024. godine, prodaja isključivo električnih automobila porasla je za impresivnih 53, 5 posto u odnosu na januar 2024. godine. Sa 34.498 novih registracija, električni automobili čine snažan tržišni udeo od 16, 6 posto, nakon što je prošle godine taj udeo iznosio oko 13 posto.

Tesla Model YI hibridi su povećali svoj udeo na tržištu. Registrovano je čak 76.964 hibridnih vozila, što predstavlja rast od 15, 7 posto, dok njihov tržišni udeo iznosi 37, 1 posto. U ovom broju uključeni su i 17.712 plug-in hibrida, čija prodaja je porasla za 23, 1 posto, dok njihov udeo na tržištu iznosi 8, 5 posto.

Ukupno, nove registracije ličnih automobila u januaru zabeležile su pad od 2, 8 posto u odnosu na isti mesec prošle godine, sa 207.640 primeraka. Benzinska vozila su zabeležila 62.358 novih automobila, što znači značajan pad od 23, 7 posto, pa su benzinci sa udjelom od samo 30 posto. Prodaja automobila sa dizelskim motorima takođe je opala, sa 32.956 registrovanih vozila, padom od 19, 5 posto, što predstavlja tržišni udeo od 15, 9 posto, što je manje nego kod električnih automobila. Nije zabeležena nijedna registracija za vozila sa pogonskim sistemima na prirodni plin i vodik.

Među nemačkim markama, Volkswagen (+11, 6%; tržišni udeo: 22, 3%), Ford (+3, 9%; tržišni udeo: 3, 7%), Mini (+3, 8%/1, 1%) i BMW (+0, 9%/7, 8%) ostvarili su porast. Ostale nemačke marke beleže značajne padove u odnosu na isti mesec prošle godine, a najznačajniji pad beleži Smart (-58, 5%/0, 2%), Opel (-45, 1%/3, 3%) i Porsche (-37, 2%/1, 1%). Mercedes (-7, 5%/9, 5%) i Audi (-5, 1%/7, 1%) pretrpeli su blaži pad.

Španska marka Seat nastavlja da se oporavlja. Zabeležila je najveći porast među stranim markama sa +37, 5 posto i tržišnim udelom od 6, 7 posto. Škoda, iako pada za 1, 0 posto u poređenju sa istim mesecom prošle godine, i dalje ostaje najjača uvozni marka sa udelom od 8 posto. Među jačim uvoznim brendovima su Renault (+38, 1%/2, 0%), Volvo (+33, 0%/2, 6%), Kia (+2, 5%/2, 4%) i Peugeot (+1, 5%/2, 4%), koji takođe beleže rast. Nasuprot tome, marke Hyundai (-5, 2%/3, 0%), Dacia (-13, 6%/2, 8%) i Toyota (-19, 0%/2, 6%) beleže pad.

Izvor: Jutarnji.hr

!