Svetlo na kraju tunela za elektrifikaciju? Nemci ponovo počeli kupovati električne automobile

Stigli su prvi ovogodišnji rezultati o prodaji novih automobila u Njemačkoj, a čini se da je nova godina donela i novo raspoloženje prema električnim vozilima. Nakon teške 2024. godine, prodaja isključivo električnih automobila porasla je za impresivnih 53, 5 posto u odnosu na januar 2024. godine. Sa 34.498 novih registracija, električni automobili čine snažan tržišni udeo od 16, 6 posto, nakon što je prošle godine taj udeo iznosio oko 13 posto.
I hibridi su povećali svoj udeo na tržištu. Registrovano je čak 76.964 hibridnih vozila, što predstavlja rast od 15, 7 posto, dok njihov tržišni udeo iznosi 37, 1 posto. U ovom broju uključeni su i 17.712 plug-in hibrida, čija prodaja je porasla za 23, 1 posto, dok njihov udeo na tržištu iznosi 8, 5 posto.
Ukupno, nove registracije ličnih automobila u januaru zabeležile su pad od 2, 8 posto u odnosu na isti mesec prošle godine, sa 207.640 primeraka. Benzinska vozila su zabeležila 62.358 novih automobila, što znači značajan pad od 23, 7 posto, pa su benzinci sa udjelom od samo 30 posto. Prodaja automobila sa dizelskim motorima takođe je opala, sa 32.956 registrovanih vozila, padom od 19, 5 posto, što predstavlja tržišni udeo od 15, 9 posto, što je manje nego kod električnih automobila. Nije zabeležena nijedna registracija za vozila sa pogonskim sistemima na prirodni plin i vodik.
Među nemačkim markama, Volkswagen (+11, 6%; tržišni udeo: 22, 3%), Ford (+3, 9%; tržišni udeo: 3, 7%), Mini (+3, 8%/1, 1%) i BMW (+0, 9%/7, 8%) ostvarili su porast. Ostale nemačke marke beleže značajne padove u odnosu na isti mesec prošle godine, a najznačajniji pad beleži Smart (-58, 5%/0, 2%), Opel (-45, 1%/3, 3%) i Porsche (-37, 2%/1, 1%). Mercedes (-7, 5%/9, 5%) i Audi (-5, 1%/7, 1%) pretrpeli su blaži pad.
Španska marka Seat nastavlja da se oporavlja. Zabeležila je najveći porast među stranim markama sa +37, 5 posto i tržišnim udelom od 6, 7 posto. Škoda, iako pada za 1, 0 posto u poređenju sa istim mesecom prošle godine, i dalje ostaje najjača uvozni marka sa udelom od 8 posto. Među jačim uvoznim brendovima su Renault (+38, 1%/2, 0%), Volvo (+33, 0%/2, 6%), Kia (+2, 5%/2, 4%) i Peugeot (+1, 5%/2, 4%), koji takođe beleže rast. Nasuprot tome, marke Hyundai (-5, 2%/3, 0%), Dacia (-13, 6%/2, 8%) i Toyota (-19, 0%/2, 6%) beleže pad.