Nova Dacia Duster postala hibrid
Duster sa drugom generacijom, koja je stigla 2017. godine, je uvela automatski menjač, pogon na plin.
Uspeh Dustera potvrđuju prodajne brojke - u poslednjih 14 godina prodato je čak 2, 2 miliona primeraka.
Novi Duster je smešten na platformu CMF-B, istu koju koriste Logan, Sandero i Jogger. Iako nije značajno narastao u odnosu na prethodnika, dužina sada iznosi 4, 34 metra, što je samo 2 mm više nego pre, dok je širina ostala gotovo ista - 1, 81 metar.
Visina je smanjena sa 1, 69 na 1, 66 metara, a međuosovinsko rastojanje sada iznosi 2, 66 metara. Podnožje je od tla udaljena 20, 9 cm za verziju sa pogonom na dva točka, odnosno 21, 7 cm za verziju sa pogonom na četiri točka, čime se zadržavaju izražene terenske sposobnosti.
Prostor za putnike ostao je na nivou prethodnog modela, a prtljažnik kapaciteta 472 litra sada je praktičniji zahvaljujući dvostrukom dnu i odeljcima za organizaciju tereta. Unutrašnjost novog Dustera donosi moderniji ambijent sa centralnim ekranom dijagonale 26 cm, koji podržava navigaciju sa podacima o saobraćaju u realnom vremenu, kao i Apple CarPlay i Android Auto povezivanje. Ekran je brz i intuitivan za korišćenje, a zadržane su i fizičke kontrole za klimu i radio. Iza lepo profilisanog upravljača sa novim logom Dacie i kontrolama za mobilni telefon i tempomat, nalazi se digitalna instrument tabla od 18 cm.
Sedišta su udobna i dobro profilisana, sa mogućnošću izdašnog podešavanja, baš kao i stub upravljača.
Novi Duster nudi i brojne elektronske sisteme pomoći vozaču, kao što su automatsko kočenje u nuždi, prepoznavanje saobraćajnih znakova i upozorenje na prekoračenje brzine, upozorenje na izlazak iz trake i održavanje vozila u traci.
Nova hibridna verzija bi trebala da po potrošnji parira penzionisanom dizelašu 1.5 dCi. Pogonski sklop čine benzinac 1.6 od 94 KS, elektromotor od 49 KS i visokonaponski elektropokretač-generator koji crpi struju iz baterije od 1, 2 kWh, dok je sistemska snaga 140 KS.
Automatski menjač sa četiri stepena za benzinac i dva za elektromotor omogućava tihu vožnju na struju, sa gotovo neprimetnim uključivanjem benzinskog motora, što zadržava visok nivo komfora.
Vozaču je na raspolaganju pet načina rada 4x4 pogona - Auto, Sneg, Blato/Pesak, Off-Road i Eco. Velika udaljenost od tla, uz prilazni ugao od 31 i odlazni od 36 stepeni, omogućavaju impresivne terenske performanse.
Korisni su i sistemi za kontrolu brzine na uzbrdici i nizbrdici, koji automatski aktiviraju kočnice do brzine od 30 km/h, kao i prednja kamera koja se automatski uključuje pri slaboj preglednosti. Unutrašnjost novog Dustera, iako izrađena od tvrde, robusne plastike, obogaćena je detaljima poput natpisa Duster na konzoli i elegantno dizajniranih ventilacionih otvora. Digitalizacija unutrašnjosti dominira sa multimedijalnim ekranom dijagonale 26 cm, podrškom za navigaciju u realnom vremenu, Apple CarPlay i Android Auto. Instrumenti su takođe digitalni.
Novi Duster, sa dimenzijama i ponudom prostora sličnim prethodniku, sada pruža znatno modernije okruženje za vozača. Završna obrada i materijali su unapređeni, a u ponudi su atraktivni paketi opreme - Essential, Expression, Journey i Extreme, od kojih će poslednja dva imati slične cene. Novi Duster izgleda atraktivno i poželjno sa detaljima poput uskih LED svetala, zaštite motora do maske hladnjaka, skrivenih zadnjih kvaka i zadnjih svetala u obliku vodoravnog slova ipsilon. Očekuje se da osnovna verzija neće biti znatno skuplja nego do sada.