Prodajem Auto

Audi više nije siguran u svoju električnu budućnost

Planirali su prestanak prodaje automobila na benzin do 2032. godine.
Administrator
Administrator19 Mar 2025
Audi više nije siguran u svoju električnu budućnost Polovni automobili, polovan auto, prodajem auto na sajtu za polovne automobile prodajemauto.rs

ako se oseća kao da sam ovo napisao nekoliko puta pre, Audi je najnoviji proizvođač automobila koji sumnja u svoje ambiciozne ciljeve prema električnim vozilima (EV).

Godine 2021, ovaj luksuzni brend je najavio planove da postane isključivo električni do 2032. godine, uz obavezu da će lansirati svoj poslednji automobil sa motorom s unutrašnjim sagorevanjem 2026. godine. Sada, međutim, preispituju te ciljeve, priznajući da prelazak na EV traje duže nego što su očekivali.

Izvršni direktor Gernot Döllner je tokom konferencije o rezultatima prodaje za 2024. godinu izjavio: „Zbog odloženog prelaza ka električnoj mobilnosti, moramo da preispitamo te datume i rokove“. Audi namerava da „pogleda na životni vek motora s unutrašnjim sagorevanjem“ širom sveta, jer se prelazak na isključivo električnu flotu navodi kao „proces koji će trajati duže nego što smo prvobitno planirali“.

Prodaja Audi EV-a u 2024. godini je pala za 19, 5 procenata na 158.343 jedinica. Ovaj brend, deo Volkswagen Grupe, krivi „tešku ukupnu tržišnu situaciju, jaču konkurenciju i značajno smanjenje potražnje za potpuno električnim vozilima“. Ipak, njihova konkurencija, BMW, beleži rast prodaje svojih EV-a od 11, 6 procenata, dostigavši 368.475 jedinica. Zapravo, BMW je nadmašio Mercedes i Audi po prodaji isključivo električnih vozila. Audi sada tvrdi da je „fleksibilnost ključna“ i sprema nekoliko novih modela sa motorom na benzin.

Već smo imali priliku da vidimo novi model A5 u liftback i karavanskoj verziji, kao i Q5 i Q5 Sportback, dok soon sledi A6 Avant. Nova generacija Q3 kompaktne SUV-a bi trebala da debituje ovog leta, dok su špijunske slike otkrile da je novi Q7 u razvoju. Nije sigurno da li će se ostvariti glasine o Q9 SUV-u sa tri reda sedišta, ali Audi bi mogao da iskoristi ovakav model kako bi konkurisao BMW X7 i Mercedes GLS. Audi takođe ne napušta dizel motore, već je već prilagodio svoju TDI tehnologiju kako bi ispunila predstojeće Euro 7 regulative. Međutim, buduće investicije su malo verovatne zbog opadajuće prodaje.

U Evropskoj uniji, EFTA i Velikoj Britaniji, dizel motori čine samo 10, 4 procenata isporuka prošle godine, dok su nekada imali tržišni udeo od više od 50 procenata u nekoliko zemalja Evrope. Ima izveštaja o mogućem povratku superautomobila R8 sa plug-in hibridnim V-8 sistemom preuzetim iz Lamborghini Temerario. Na suprotnoj strani, Audi će postepeno ukinuti modele A1 i Q2, tako da njegovi najjeftiniji modeli sa motorom na benzin neće biti obnovljeni nakon povlačenja aktuelne generacije. Kombinovano, hatchback A1 i crossover Q2 zabeležili su 131.000 prodatih jedinica u 2024. godini. Döllner je potvrdio da „produženje rada motora sa unutrašnjim sagorevanjem imaće pozitivan uticaj na naš poslovni model“. To ima smisla, s obzirom na to da su EV-ovi činili samo 9, 4 procenata ukupnih isporuka u 2024. godini. Postizanje 100 procenata do 2032. godine više nije realan cilj, čak ni za najoptimističnije menadžere u Ingolstadtu.

Izvor: Motor1.com

!