• Összehasonlítás
Hirdetés feladása

Gde je Srbija po cenama goriva u Evropi: Dizel i benzin skuplji nego u većem delu EU

Najnoviji evropski podaci o cenama goriva pokazuju velike razlike među državama. Donosimo pregled gde se Srbija nalazi u odnosu na EU i kolike su trenutne cene benzina, dizela i auto-gasa.
Damir Možar
Piše: Damir Možar21:52, 24 Dec 2025
Gde je Srbija po cenama goriva u Evropi: Dizel i benzin skuplji nego u većem delu EU Prodajem Auto
Pumpa

Cene goriva u Evropi i dalje se značajno razlikuju od države do države, a najnoviji podaci pokazuju da se Srbija po aktuelnim cenama nalazi iznad proseka u odnosu na veći deo Evropske unije, naročito kada je reč o dizelu.

Prema izveštaju Austrijskog saobraćajnog kluba VCÖ za 2025. godinu, Austrija je treću godinu zaredom zabeležila pad cena goriva. Prosečna cena dizela iznosila je 1, 54 evra po litru, dok je benzin Eurosuper koštao 1, 52 evra. I pored toga, čak 13 zemalja EU ima jeftiniji benzin, a 16 država niže cene dizela u odnosu na Austriju.

Najskuplje gorivo plaćaju vozači u Danskoj, gde litar benzina dostiže gotovo dva evra, dok su visoke cene zabeležene i u Holandiji, Irskoj, Grčkoj, Belgiji i Italiji. S druge strane, istočna i južna Evropa nude znatno povoljnije cene – Bugarska, Malta i Kipar spadaju među zemlje sa najjeftinijim gorivom u EU.

Kakva je situacija u Srbiji?

Prema važećim cenama na domaćim pumpama, Srbija se trenutno nalazi iznad većine istočnoevropskih zemalja, a po ceni dizela približava se i skupljim članicama EU.

Uz kurs evra od 117 dinara, trenutne maloprodajne cene goriva u Srbiji iznose:

  • Benzin BMB 95: 179 dinara po litru
    (što je oko 1, 53 evra)

  • Evro dizel: 196 dinara po litru
    (oko 1, 68 evra)

  • Auto-gas (TNG): od 93, 40 do 93, 90 dinara po litru
    (oko 0, 80 evra)

Cene su ujednačene kod većine velikih distributera, uključujući NIS, MOL, OMV, Eko, Euro Petrol i Avia.

Dizel kao najveći teret za vozače

Posebno se izdvaja cena dizela, koja je u Srbiji viša nego u mnogim zemljama EU, uključujući Austriju, i znatno skuplja nego u Bugarskoj ili Mađarskoj. To dodatno pogađa profesionalne vozače, prevoznike i građane koji koriste dizel vozila za svakodnevni prevoz.

Stručnjaci VCÖ-a navode da vozači mogu delimično da ublaže troškove racionalnijom vožnjom – smanjenjem brzine, vožnjom pri nižim obrtajima i izbegavanjem kratkih relacija, što može smanjiti potrošnju goriva i do 20 odsto.

Šira slika

Iako Srbija formalno nije deo EU, poređenje cena jasno pokazuje da domaći vozači gorivo plaćaju skuplje nego građani mnogih članica Unije sa nižim životnim standardom. To ponovo otvara pitanje akciza, poreza i dugoročne održivosti cenovne politike goriva na domaćem tržištu.

KOMENTARI

Trenutno nema komentara

Budite prvi i ostavite komentar.

!