Volkswagen: Mali benzinski automobili izumiru

Prema važećim planovima, proizvođači će morati da smanje prosečne emisije iz svoje flote za čak 90 odsto u odnosu na nivoe iz 2021. godine. Prvi ozbiljan talas strožih propisa stiže već od 2030, što snažno utiče na dugoročne razvojne strategije velikih brendova.
U tom kontekstu, iz Volkswagena stiže jasna poruka: mali benzinski automobili u Evropi polako odlaze u istoriju. Izvršni direktor kompanije Thomas Schäfer izjavio je za "Auto Motor und Sport" da je budućnost B-segmenta isključivo električna. Kako je pojasnio, razvoj novog gradskog automobila sa klasičnim benzinskim motorom, koji bi zadovoljio sve strože ekološke norme, postao bi preskup. Takvi troškovi neminovno bi se preneli na kupce, čineći vozilo nekonkurentnim na tržištu.
To praktično znači da modeli poput Pola više neće imati naslednike sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Njihovu ulogu u ponudi trebalo bi da preuzmu električni modeli, među kojima se posebno ističe ID. Polo. Povratak u A-segment sa malim benzincima poput nekadašnjeg up! ili Lupa, prema najavama, takođe je isključen.
Elektrifikacija po nižim cenama
Već naredne godine očekuje se dolazak električnog Pola, čija bi početna cena trebalo da iznosi oko 25.000 evra. Još važniju ulogu imaće serijska verzija koncepta ID. Every1, planirana za 2027. godinu, koja bi trebalo da spusti ulaznu cenu električnog Volkswagena na oko 20.000 evra, bez uračunatih državnih subvencija.
Pored toga, Volkswagen razvija i električni krosover veličine Pola, najavljen konceptom ID. Cross. Svi novi modeli biće zasnovani na platformi MEB+, razvijenoj isključivo za električna vozila.
Benzinci još neko vreme ostaju
Ipak, to ne znači da će benzinski modeli odmah nestati iz salona. Postojeći automobili, poput Pola i njegovog krosover pandana T-Cross, ostaće u ponudi još neko vreme. Tačan datum prestanka njihove proizvodnje za sada nije definisan, a benzinski i električni pogoni nudiće se paralelno tokom prelaznog perioda.
Rast tržišta električnih vozila
Prodajni rezultati dodatno ohrabruju ovakav pravac. Volkswagen je trenutno najprodavaniji proizvođač automobila u Evropskoj uniji i jedini brend koji je, nakon prvih deset meseci 2025. godine, premašio milion prodatih vozila.
Uprkos tvrdnjama da interesovanje za električne automobile slabi, evropski podaci govore suprotno. Do oktobra, električna vozila činila su 16, 4 odsto tržišta EU, u poređenju sa 13, 2 odsto u istom periodu prethodne godine. Upravo novi, pristupačniji električni modeli Volkswagena mogli bi da budu ključni faktor daljeg rasta potražnje u godinama koje dolaze.
Izvor: Indexhr


KOMENTARI
Trenutno nema komentara
Budite prvi i ostavite komentar.